Z popela vstává EP kapely Insignie

• Číst 6951 krát

Insignie vydala dvaadvacetiminutové ípíčko Z popela, které tematicky navazuje na předchozí desku Skrz plameny (2019). Původně chtěla minialbum nechat jenom a internetových platformách Youtube a Spotify, ale nakonec vydala i emisi klasického nosiče na CD. Jde o lisované cédéčko pouze s předním obalem. Žádné další údaje na disku uvedené nejsou. Sestavu kapely jsem našel na Bandzonu, Pepa Štýcha – zpěv, Martin Rýgl – kytara, Dan Kovanda – basa a Miloš Smetáček – bicí. V době stahování zaslouží kapela pozornost už jenom tím, že nakonec vydala lisovaný fyzický nosič, který se nedá vyrobit pouze po pár kouscích. Lisovny nabízí minimální odběr v počtu 300 kusů.

Na krátké intro „1683“ navazuje textově spojený song „Mé jméno je Lev“. V roce 1683 se totiž konala bitva u Vídně, kde Turky od města vypráskal polský vrchní hejtman vojsk Jan III. Sobieski, Turky zvaný Lev z Lechistánu. Po hudební stránce se jedná o poctivý heavy metal. U mě teda dobrý.

V textech Insignie se to hemží historickými tématy. Tak tomu je i ve třetí písni, která popisuje osud japonských samurajů „Bushido“. Tato skladba obsahuje poměrně výrazné klávesové pasáže. Dá se říct, že historickému motivu se věnuje i následující Pan R´n´R, kde se autor vyznává z toho, jak se dostal k bigbítu přes AC/DC nebo Iron Maiden. Myslím, že to máme všichni rockeři a metalisti starší 40 let asi stejný. Taky mám tyhle party rád.

Pak přijde na řadu první balada v historii Insignie „Srdce zatvrzelý“, kde mě teda v refrénu napadl úplně jiný text o rukách a drbání na prdeli. Ten si ale nechám zatím pro sebe, protože by moje žena zase řekla, že jsem starej sprosťák. A měla by pravdu.

Titulní song „Z Popela“ začíná melodií, která mi hodně připomněla oblíbenou kapelu Telegraf z Peček, což je sousední obec od Cerhenic, odkud pochází Insignie. Jsou to snad jen dva nebo tři takty ale prostě to tam slyším. Není jednoduché přijít s něčím novým.

Doufám, že se od Insignie dočkáme i plnohodnotného cédéčka s klasickým bookletem.