Wolfram – Sál času

• Číst 6324 krát

Monsters National udělali trefu do černého vydáním vinylové verze dávno zapomenuté, ale přesto hudebně zajímavé nahrávky kapely Wolfram z roku 1991. Toto album je skutečným ztělesněním staré školy heavy metalu, kde se mísí thrash a speed metalové prvky, které jako divoká vlna prorážejí všechny hranice žánru. Hlavní hvězdou je bezpochyby kytara, která se proplétá každou skladbou s nezkrotnou energií a divokou precizností, zatímco bicí neúnavně ženou kapelu vpřed, jako motor pohánějící metalovou bestii.

Na albu najdeme osm skladeb, z nichž čtyři jsou instrumentálky. Právě tyto skladby dávají kytaristovi prostor ukázat svou virtuozitu a kreativitu, a přinášejí posluchačům skutečnou instrumentální hostinu plnou nečekaných zvratů a nápadů. I přes svou dravost album neztrácí na melodičnosti a energii, což je podtrženo výjimečným hlasem Pavly Kapitánové. Její vokální projev je zde syrovější a ostřejší než na jejím pozdějším sólovém albu, kde dominoval klidnější tón. Nelze také opomenout skvělou práci F. Jordáka na basu a P. Šandy na bicí, kteří tvoří pevný a dynamický základ, na kterém celé album stojí.

Co se týče textů, ty nesou typický rukopis doby svého vzniku, což přidává na autenticitě. Jedinou slabinou je snad určitá jednotvárnost v aranžmá – začátky a konce skladeb někdy splývají, což může posluchače trochu vyvést z rytmu. Přesto je toto album důkazem, že kvalita nezná časové hranice, a i dnešní mladší generace může objevit jeho kouzlo. „Sál času“ je rozhodně nahrávka, která stojí za to, aby byla znovu objevena a oceněna – nejen jednou, ale opakovaně.