Staroslovanská pitka – Pivní vrch

• Číst 7180 krát

Hodně „špinavý“ rock n roll nám nabízí Staroslovanská pitka a nestydím se použít i slova chlív, ale má to hlavu patu a tím se stává zajímavým a originálním. Kapela bere vše s velkým nadhledem a humorným způsobem nám podává jakousi staroslovanskou ságu našich předků žijících někde ve vesničce Pivní vrh zasazenou do Baraních hor v raném středověku. A jak už to bývá, i v té době byla mezi lidmi závist, láska, zrada, korupce…, takže je o čem zpívat a vyprávět, ale celý příběh končí happyendem. Jak říká sama kapela – Ne, volové, není to žádná prdel, ono to fakt je, poslechněte si to sami.
Osm skladeb se nese v duchu punk metalu a úvodu každé skladby nám vypravěč nastíní humornou, jadrnou staroslovanštinou následující děj. Místo mi to připomíná staré Venom, popř. milované Bathory, na balady tu není čas a album hezky „odsýpá“.
Určitě nejde o žádné hudební dílko, které se zapíše do našich dějin, ale s tím i kapela myslím počítala, každopádně je cítit, že mimo toho hudebního umu do toho dala nejen humor, ale i srdíčko a ve finále mě opravdu pobavilo Myslím, že je to dokonalá placka na nějaký takový tvrdší opilecký mejdan, zklamaní určitě nebudete. Já vím, že se k ní sám ještě párkrát určitě vrátím.
Co bych kapele vyčetl je použití nešťastného fontu na zadní straně bookletu.
Nahrané, pod rouškou slivkového oparu, v travenu 2020 ve štúdiu Kachnička v Kopřivnici. Namíšané též tam, o půl roku později. Produkcija po sedláckém způsobu ve stylu Staroslovanské pitky. Zvuková réžija a chlazení gořalky Lukáš Sedlo Sedláček. Za všecky tóny aj slova može výhradně Staroslovanská pitka. Veškeré obrázky a písmena, co na ně včíl čučíš, nachystali a upravili Hozly se Chcipem. Za skvjelé pochopení staroslovanské nálady a umělecké vyjádření na obálce fošny celá Pitka děkuje Petru Ericu Hofmannovi.
1. Pivní Vrh
2. Padlá děva
3. Cuchta