Salieri vypustili na svět Чернобыль

• Číst 7867 krát

Výrazné melodie, zapamatovatelné refrény, rychlost a symfonický heavy metal. To je v jedné větě nová deska východočeské kapely SALIERI nazvaná Černobyl.
Když se stavil krátce po době covidové u nás doma zpěvák SALIERI Nerwick, vyprávěl, jak se těší na novou desku a že je s názvem předběhla kapela Dymytry. Ta má ale jen song Černobyl, Salieri, parta kolem českého „Hansena“ Tomáš Treichela, má celou desku a dvě jazykové verze Černobylu. Českou a ruskou. Českou jako bonus. Volil bych obráceně, ruskou verzi bych dal jako bonus.
Na nahrávce se podílela tato sestava Jirka „Nerwick“ Steklý – zpěv, Tom „Hansen“ Treichel – kytara, Pavla Novotná – klávesy, David „Dejv“ Faifer – bicí, Pavel „Cíca“ Cicvárek – basa, Šimon „Sajmi“ Novotný – zpěv.
Po textové stránce se nejedná o ucelený příběh, který by se dal od SALIERI čekat. Nejde jen o jednu z nejhorších katastrof v dějinách lidstva, jakou byla exploze v jaderné elektrárně Černobyl. SALIERI taky sní o krásné panně, dokonce ve dvou verzích. Jako bonus je zařazen totiž Sen o krásné panně, která je pojatá jako duet Jirky a Míši Suchánkové.
Příběh krásné Pandory popisuje Pandořina skříňka. Výtečný je typicky český příběh Mistr Jan. Jedenáct songů uteče jako nic a když se podívám na hodiny, uplynula akorát hodina. Deska je zabalená do nádherného digipaku. Obal je zpracován vskutku parádně. Kapela tuhle nahrávku „vytunila“ do detailů včetně koncertních kostýmů. Copak se nosilo v Černobylu? Nechte se překvapit a vyrazte na nějakou akci, kde hrají SALIERI. Náznak je i v bookletu.