Revock - Divokej západ

• Číst 1825 krát

Countrypunk?
Tak opět došlo na to, že se mám pokusit popsat nahrávku, která je stylově trochu jinde než já.
První pocit byl trochu jiný, řekněme kritičtější, než ten při dalších posleších. Pořád jsem ale na rozpacích.
Jedná se o šestiskladbové EP a nemám k dispozici nejspíš kompletní obal. Pokud tedy je obsáhlejší, než první a poslední strana, které tu mám.
Zkusím začít tím lepším. Docela zajímavě zní spojení dnes nevím proč moderního poppunku s country prvky. To je myslím celkem neoposlouchané spojení a s westernovou tématikou v textu to jde dobře dohromady. Ústřední téma umocňuje i pistolník na obalu. Nevím, jestli kapela zvládla vše vlastními silami nebo na country měla hosty, ale to spojení je ok.
Zvukově je studiová práce taky v pohodě, srozumitelný zpěv, čitelná muzika. Konkrétní, srozumitelná basa. Dnes už si ani punková kapela nedovolí šířit garážové demo nahrané na jeden mikrofon, což je dobře. I to, že vůbec je ta možnost to kvalitně nahrát a padesátá kopie kazety není jediná dostupná verze. Starší asi dobře vědí, co tím teď myslím.
Nejlepší písnička je Sbalit se a jít. Je slyšet, že buď v kapele nebo v její blízkosti je někdo, kdo se seriózně zabývá nějakým zpracováním nápadu. Je to chytlavě vystavěno a zaranžováno. Bohužel i tuto písničku trochu sráží pasáž, kdy je pěvec, cituji: sjetej fetem. Možná ale jen proto, aby se mu to rýmovalo. Nevím.
Tím se dostáváme k té horší stránce.
Pubertálně přisprostlé texty na mě působí tak, že jsou pro kapelu nejspíš nutnou vycpávkou v celkem kolovrátkové muzice. Ta kolečka toho, co se bude dít, jsou po pár taktech celkem dobře čitelná předem a ty country vsuvky to obohacují. Prý se tak dneska hraje, no, nevím, ale šokovat už nestihnou. Texty typu : „Pedro, kurva to je vedro“ „chtěl bych Tě líbat na Tvojí prdel“ nebo: „máš hezký kozy“ jsou spíš nuda. Možná na to chtějí balit holky a je to jejich způsob, ale pak bych chtěl.... nebo vlastně ne, asi nechtěl vidět ty holky, co jim na to skočí. To musí být dílo.
Takže jsem na rozpacích. Ze šesti skladeb bych tři podmínečně bral a byl bych zvědav, s čím kapela přijde příště. Zatím je ten pocit takový vratký a nevím, kam se přiklonit. Ty „sexvulgární“ halekačky nejsou k ničemu. Někde je tam potenciál zpracovat nápady celkem dost dobře a opravdu by to byl myslím nadprůměr. Přimlouval bych se ale k tomu, aby kapela dostala rozum a začala používat ty serióznější nápady. Někdo u vás ví dobře, co s nimi. Tak třeba příště.