Přichází Gigaman a s ním i CI5

• Číst 7279 krát

Pokud víte, kdo byli Cowley, Bodie a Doyle, tak jistě znáte taky jejich útvar CI5. Pokud tato jména neznáte, tak asi netušíte, že to byli představitelé britského krimi seriálu Profesionálové. Ten rozhodně nebyl politicky korektní, do komoušů tnul jako sekyra do špalku, ale kupodivu se některé díly před revolucí vysílaly i v naší bolševické televizi. A po revoluci fandové seriálu zůstali koukat, kolik má dílů. Během šesti let a pěti sérií producenti natočili celkem 57 epizod.
Ha, úvodník mám za sebou. Teď by to chtělo ten oslí můstek k plzeňské hardrockové kapele CI5, který jsem měl původně vymyšlený a pak jsem se na něj prostě vykvajznul. Prostě a jednoduše oddělení britské policie CI5 v reálu neexistuje (ve skutečnosti jde o kontrarozvědné oddělení podobného názvu MI5), ale na západě Čech existuje parta muzikantů, která si tento seriálový titul vypůjčila a dala si ho do názvu.
Česká cé í pětka hraje poctivý hard rock. Na stříbrný kotouček s názvem Gigaman nahrála 9 skladeb, které mají nějakých 38 minut. Půlhodinka a kousek uteče jako nic. A hard rock je to hodně dobrý. Jeden riff střídá druhý. Tohle je prostě pohodová muzika, zatěžkané hardrockové kudrlinky podporuje řádně nakřáplý vokál Jana Kotěšovce. Kapelu dále tvoří kytaristé Antonín Jireš a David Procházka. Rytmiku tvrdí basák Ladislav Procházka a bicák Petr Šlapák.
Nejvíc se mi líbí píseň No a co, kde jsou trošku slyšet moji oblíbení „ejsí“. Ale co chcete v hard rocku vymýšlet nového? Možná je z tvorby CI5 krapet cítit i takovou tu jižanskou pohodu. Tu bych viděl zřejmě i v textech. Zrovna jižanský rock umí pracovat se slovy a v případě CI5 jde o povedené texty, které neřeší světový mír, ale vypráví o holkách a rockenrollu. A kapele nechybí ani vtipný nadhled. Ten je výborně slyšet v závěrečné pecce Ďábel strážný.
CI5 je jednou z kapel, kterou bych si moc pěkně užil naživo. Snad se to někdy podaří.