Plamen rebelie hoří

• Číst 7688 krát

Black death metalovou PURNAMU mám rád. Tahle parta se toho nebojí, jde do toho naprosto naplno. Krůček za krůčkem k vysoko posazeným cílům. Jde to pomalu ale jistě. Krok za krokem. Druhým velkým milníkem je aktuální album.

Druhá deska Flame of Rebellion vyšla u renomovaného vydavatelství MetalGate records. Album zdobí obal umělce z Indonésie, který ho namaloval kapela na míru. O grafické zpracování se postaral mistr Tomáš Hanzl aka Chymus, legenda českého black metalu a grindcoru, přitom neskutečný sympaťák a zábavný chlapík. Nahrávalo se v luxusním The Barn studiu u Dana Frimla v severních Čechách. Tohle studio plodí jednu parádnější nahrávku za druhou. O mix a mastering se postaral Andy La Rocque v Sonic Train Studios ve Švédsku. Ano, tohohle borce znáte ze sestavy ze sestavy Kinga Diamonda. V Kingově kapele působí neuvěřitelných 35 let! Purnama je proti němu ještě mimiminko. Jenže i tohle mimčo umí řvát a křičet, kousat i smát se.

A takhle v superlativech můžu mluvit i o aktuálním počinu liberecké kapely PURNAMA. Plamen rebelie vzplál a bude hořet určitě ještě dlouho. Tahle parta to má v hlavě srovnané. Umí se prezentovat na sociálních sítí, jdou za ní doslova davy fanoušků a dobře vědí proč. Tihle kluci v čele s Jakubem Vitákem, naživo s Purnamou vystupují též dívky, mají koncerty vymakané do posledního detailu. Malování muzikantů, svíce, meče, plivání ohně, krev. Je to show, která lidi baví. Navíc muzika Purnamy snese ta nejpřísnější měřítka. Je to prostě mazec, tvrdá hudba se spoustou vyhrávek a změn rytmu. Není to nic jednoduchého na poslech. Opravdu je to deska propracovaná naprosto do puntíku. Třicet tři minut kremace plamenem rebelie uteče strašně rychle.

Frontman Jakub je výrazná osobnost. Pracuje v sociální oblasti, organizuje charitativní projekty, věnuje se taky kapele NEW HATE FORM ale i sportu. Nechápu, kde na to všechno bere čas. Nejde vám spojení black nebo death metalu s charitou na rozum? Já stále tvrdím, že metal včetně jeho nejtvrdších odnoží je zábavou inteligentních lidí. Nejde o žádné reálné vraždění. Je to prostě druh zábavy. Mě prostě death metal baví.

Po vydání první desky Purnamy „Lioness“ jsem s Kubou dělal rozhovor po telefonu a bylo to moc pěkné povídání i mimo záznam, který jsem zveřejnil. Určitě si rozhovor zopakujeme i k aktuálnímu CD.

Tvorbu skupiny PURNAMA skvěle vystihl můj kamarád Tomáš Svatoš, který prohlásil, že Purnama je lepší než BEHEMOTH. Určitá podobnost tu je, painting, pódiová prezentace, nejde ale o kopírování, na to je hudba Liberečáků příliš originální.

Naprostý masakr je skoro titulní skladba „Rebellion“. To je fofr, to je fofr. Zvolnění přijde taky, ale jen na chvilku, pak se jede zase naplno (kompozice Light in the Void). A i při těch pomalejších rytmech drží Purnama laťku brutality proklatě vysoko. Temné plameny rebelie hoří dál, to je vichřice, to je uragán. Fénix z popela stává a pod černým nebem zní píseň za vítězství.

To jsem trošku zkratkou projel songy „Dark Flames“, „Phoenix“ a ůSong for Victory“. Skvělá deska.

Dámy a pánové, zapamatujte si jméno PURNAMA. O téhle značce ještě v metalovém světě uslyšíte.