Michal Šindelář - Můj táta Dědek

• Číst 9055 krát

Čeští baskytaristé se sešli společně se synem Jiřího „Dědka“ Šindeláře, Michalem Šindelářem, aby k nedožitým 70. narozeninám mu vzdali hold a společně zavzpomínali na legendární osobnost našeho rocku, jakou Jiří Dědek“ společně s Katapultem byl a je nesmazatelně zapsán do naší rockové historie. Dílo se víc než povedlo a vzniklo velice vyrovnané CD. Nemá cenu rozebírat skladbu po skladbě, vždyť všechny songy Katapultu úspěšně prověřily desítky let. Stejně tak kvalitu nahrávajících muzikantů, kteří skladby nejen precizně zahráli (hráli na původního „Dědkova“ Fendera), ale i zazpívali. CD má výborný zvuk, na bookletu najdete nejen slova Michala, jak CD vznikalo, ale i pár slov jednoho z hlavních textařů Katapultu – Ládi Vostárka, který vzpomíná na Jirku Šindeláře.
Skladby jsou pečlivě vybírány od prvních vinylů až do Chodníkového blues a jedná se o skladby, kdy si „Dědek“ (až na dvě výjimky, Smutná nevěsta, Neplač lásko) zazpíval. Dva songy našly místo na Hit Album 2. a závěrečnou – Nie placz Ewka, kterou Katapult hraje jako Neplač lásko, si Milan Broum střihl v originále (polská kapela Perfect). Bonusem CD je Michalova hitovka – Hořely, padaly hvězdy.
Celé album je výborné, za sebe jsem měl velkou radost z Tiché pošty, Miluju severní nebe a Chodníkové blues.
CD na mne mělo takový dopad, že jsem musel sáhnout na všechna stará alba Katapultu, přehrát si je a tím se vrátit do dob „učňáku“, „intru“ a prvních zábav, vždyť Katapult svou ráznou a jednoduchou muzikou mě jako maják kdysi dávno svítil a navedl na rockovou cestičku. Jsem rád, že tenhle počin vznikl a mohu ho doporučit nejen staromilcům, ale i nové generaci, protože si myslím, že ty staré songy na svém kouzlu a rockové syrovosti, kdy se hrálo bez zbytečných „kudrlinek“ neztratily nic ani dnes a mají stále co říci.
A jak si skladby muzikanti rozdělili
Tichá pošta – Michal Šindelář
Na to zapomeň – Petr „Bob“ Šťastný