Kurc a přátelé otvírají Knihu kouzel

• Číst 2755 krát

Burácení silného stroje a rychlé rytmické kytary, které odkrajují tóny jako nůž, který projíždí máslem, nás vtáhnou do poslechu nového CD Radka Kurce a jeho přátel. Když mi jí Radek dával a já si jí na dálnici pustil, skoro mě to nutilo šlapat na plynový pedál, tak mě CD vtáhlo do děje.
Už úvodní skladba Jak stroj o budoucnosti je parádní kvapík a dává velké očekávání v příští songy. I další song Plamen touhy má patřičný rytmus, bublající basa, parádní kytara a Radkovo vyznání k silným strojům…zas tribuny šílí, nevnímáš je, to se stává….Poslední strom by se klidně mohl jmenovat Kamenné blues II z předešlé desky. Doufám, že Radek nezpívá o svém životě, ale super blues, které zpomalí desku, ale neubere ji na zajímavosti. Královna upírů – Wampiria má opět svižné tempo, rytmické bicí, kytara vykresluje parádní motiv. V instrumentálce Let Ikara dostává prostor Denisova kytara, nádherná melodie. Denisova kytara je vůbec výbornou devizou Knihy kouzel, je třeba dodat, že o akustickou kytaru se postaral Radek sám. Parádní oddechovka je westernová vykopávka Ghost Rider z roku 1948, kterou proslavil Johnny Cash, tohle jsem na desce nečekal, pánové upravili aranže, ale s těmi dunícími kopty na úvod super. Jak titulní Kniha kouzel, tak tanec s ďáblem jsou pro mne společně Wampirií I vrcholy CD. Z desky mi nesedla jen Wampiria II v závěru, nějak mě tam ty rýmy tahají za uši. Každopádně jde o víc než zdařilé CD, že Radek umí napsat výborné skladby, mi ukázal už na deskách Empire (Zrození draka, Miss Erotika, v solovém Gangu, nebo Kolem ohňů. Co se mi zdá ale, že Radkův zpěv je pod nástroji a není pro mne tak čitelný, aspoň v první skladbě určitě. CD je dodáváno na moderním nosiči a to luxusních chromo/křiš´tálových flash diskách, kde po zasunutí do PC svítí logo kapely. Na disku najdete CD jak v mp3 tak wav verzi, včetně komplet bookletu a nechybí ani klip. A já se přimlouvám pro nás sběratele, abychom se časem dočkali nějaké i limitované sérii na CD. Každopádně se nechte vtáhnout do Knihy kouzel a s Ďáblem prožijte tuhle dlouhou noc, kdy vás „vysvobodí“ Wampiria.