Kečup - Náš příběh

• Číst 7696 krát

Mnoho vody proteklo Radbuzou od vydání posledního alba Kečupu, což bylo v roce 2006 v podání Live CD. Nové Cd kapela nahrála v té podle mne nejsilnější sestavě – Paul, Dobiáš, Veselák a Černý. CD obsahuje 10 autorských skladeb, které si mezi sebe rozdělili po hudební stránce Dobiáš a Paul, který mino jedné skladby otextoval i celé album. Jeden text – Prázdná postel otextoval fanoušek Ondra Melichar na základě soutěže, kterou kapela vyhlásila mezi své fanoušky o nejlepší text. Jak mi řekl Dan v našem rozhovoru, dobrých textů se sešlo dost, třeba ještě nějaký někdy použijeme.
Samotné album je to, co fanouškové od Kečupu čekali. Rázný melodický hard rock, zpěvné refrény. Celé to odpálí skladba Buď fit (je zajímavé, že se mi zdá po textové stránce na albu nejslabší). Ovšem titulka – Tak jedeme dál je jiný level! Tohle je veliký koncertní hit. Jak po hudební, tak po textové stránce a dal vlastně albu název. Vypráví příběh kapely… za mne jedna podtržená. Pak už nám to hezlky odsypává, Dominik, James Bond (že by parodie na nového Bonda -)), Slova, kytarová nástop v Prázdné posteli. Dalším velkým hitem je pro mne už starší (2017) skladba Moje malá Sofie, kterou jako klip představil Kečup už v roce 2017. Výborný zpěvný refrén, který ostatně Kečup umí. Jinak obě skladby můžou kralovat v jakémkoliv rádiu. Rytmus zvolníme ve Vstávej a finále patří Stopařce.
Příjemné album, které se nikam neřítí svou rychlostí, nahrané zkušenými muzikanty, a společné vokály Paul/Dobiáš jsou velkou devizou kapely. K hudbě člověk nemá výhrady, Kečup ví, co se od nich chce a jak má znít. Snad jen u textů občas popřemýšlet o jiných slovíčkách, ale vzhledem k tomu, že kapela nemá snahu v textech řešit žádné „problémy“ současnosti, takže za mne dost dobré album, které své fanoušky nezklame.
PS: jako u starého, zapáleného badatele a sběratele všeho okolo Jaroslava Foglara má u mne Karel veliké plus za text Správný chlap, kde Rychlé šípy zakomponoval i do textu -))