Jako Fénix z popela vstávají dědci z Penzistoru

• Číst 7143 krát

Originální „mladá“ kapela z Přerova, složená ze špičkových muzikantů poněkud staršího věku, hrající zcela neotřelý rock, nazývaný pracovně „děd metál“, tvrdí slogan na facebookovém profilu kapely PENZISTOR, která nedávno vydala CD „Fénix“. Tento bájný pták symbolizuje znovuzrození a povstání z popela po té hnusné době, která nás neúprosně svírala a drtila celé dva roky.
PENZISTOR připravil neotřelou kolekci 12 písniček, které mají společnou melodičnost, zpěvnost a velmi dobrý vokál i výkony muzikantů. Pojďme se proto podívat na sestavu kapely. Nahrávka vznikla ve složení Jiří Štěpánek (dědek Jiřin) – zpěv, Jaroslav Macíček (dědek Jaryn) – kytary, vokály, Libor Trucálek (dědek Trucin) – basa, vokály, Robert Tšpin (dědek Bobin) – bicí, klávesy, zpěv, vokály. Doufám, že jsem ta jména napsal správně. Kapela v bookletu totiž použila dost nešikovný font, který se nečte zrovna dvakrát pěkně.
Dědci nejsou podle fotek až tak staří, aby brali důchod, ale k tomuto životnímu zvratu jim opravdu zřejmě moc nechybí. Každopádně jejich písničky zní svěže až mladistvě. Nátělníky, rádiovky, otřesné brýle, kšandy a papuče k dědkům z Penzistoru patří, ale stařecká zatuchlina z nich cítit vážně není.
Písničky příjemně plynou. Dědci se snažili, aby nebyly jako přes kopírák. A to skutečně nejsou. V textech dědouškům rozhodně nechybí humor ani potřebný nadhled. Z nabízené kolekce vyčnívá titulní „Fénix“, který je i vtipně ilustrován na titulní straně bookletu. Naopak mě zklamala příliš sladká „Zpověď rockera“. Název sliboval rozhodně něco jiného než pouhé klávesy a zpěv. Zaujala mě sranda písnička „Kulečník“, která mi připomíná jednu známou lidovou píseň, ale ani za boha si nemůžu vybavit její název ani text. Už bych taky mohl být dědek. Vtipný text má „Koktejl“. Výrazný klávesový motiv prošpikovává píseň „Hledám svoje lepší já“, která má až popový nádech. Naopak hodně šmrncovní písničkou jsou „Půlky“, která mi lehce připomíná americké Bon Jovi.
PENZISTOR odvedl poctivou práci. K 10 letům existence si nadělil skutečné zdařilé cédéčko s příjemnými písničkami. Líbí se mi daleko víc než starší tvorba dědků. Prostě „kluci“ zrají jak víno.