Babský hard rock jménem Kapriola

• Číst 2692 krát

KAPRIOLA je babská ostravská hardrocková kapela. To o sobě tvrdí čtveřice rockerek ze severu Moravy, takže za těmi babami nehledejte žádnou urážku. Nebudeme si nic nalhávat, ale jedno je jisté, ženské kapely to nemají jednoduché. Většinou totiž musí upoutat i něčím jiným než typicky ženskými zbraněmi.
KAPRIOLE se to celkem daří. Její aktuální nahrávka nesoucí název „Na konci přijde začátek“ je pěkně divný titul pro desku. Kapela se v době natáčení tohoto alba rozpadla, ale byla tak nakopnutá, že zvolila právě tenhle název.

Co mě však dál zaujalo ještě předtím, než jsem si nahrávku pustil, bylo především nástrojové obsazení kapely. Holky totiž vystupují nebo vystupovali s houslemi, ale žádné skřipky v bookletu uvedené nejsou. Pojďme se tedy babám podívat pod pomyslné sukně -). KAPRIOLA účinkuje v sestavě Mar Qui – zpěvy, Mercy – bicí, Tess the Bass – basa, dona Michelle – kytary.
Zatímco první dvě skladby minou moje uši, aniž by se mi nějak zalíbily, deska mě začíná bavit od trojky a pak až do konce. Co mi na skladbách s pořadovým číslem 1 a 2 vadí nejvíc to je chaotický zpěv. Jinak to napsat neumím, hlasy tam jsou nějak vrstvené a chvílemi jsem se divil, co mi to vůbec hraje, že tomu vůbec nerozumím.
Trojka „Cesta“ je o něčem jiném, pěkný nářez a slušný text. A zpěv se mi začal líbit. To pokračuje i v textu skladby „Ona je démon“, kterou zdobí také pěkné kytarové sólo. Holky jsou šikovné instrumentalistky. Hodně sází na melodii, pro kterou mají zvláštní cit. Ten KAPRIOLA potvrzuje i v následujícím songu „Všechny moje tváře“, kde jsou opět vícevstvé zpěvy, ale tady to sedlo jak prdýlka na nočník.
Asi největší peckou je „Když se blíží pád“, ta se totiž zvrhne v pěknou rubanici a dokonce se v ní ozve pořádnej deathmetalovej murmur. Řekl bych, že to tam zařval chlap, ale v bookletu jsem to nenašel. A velice chytlavým songem je taky závěrečný „Nezapomínám“. Jen škoda, že nemá ani 3 minuty. Je to nejkratší píseň osmadvacetiminutové kolekce o osmi položkách. Tato čísla uvádím hlavně pro statistiky, protože jsem záměrně nejmenoval všechny písně.

KAPRIOLA taky poměrně hojně koncertuje, rozhodně si holky nenechte ujít. Nejen návštěvníci křtu debutu LIMETALU se přesvědčili, že je na co koukat.