RUBICON RIVER - Kostky jsou vrženy(2014)

• Číst 2671 krát

Zkuste překročit řeku Rubikon

Kapela Rubicon River z Vlašimi byla pro mě velkou neznámou. Přítel „Gůgl“ mi napověděl, že její kořeny spadají na konec roku 2011, kdy kytarista Vráťa Šonský začal v domácích podmínkách nahrávat skladbu odlišnou od jeho dosavadní tvorby s kapelou Tritol. Původně měl v záměru oslovit muzikanty z regionálních kapel, nakonec z toho vykrystalizovala regulérní kapela Rubicon River. To se psal rok 2012. Taky se dozvídám, že se sice jedná o novou partu, ale její členové už mají ledacos zasebou. V „Řece Rubikon“ se snoubí zkušenosti čtyřicátníků s dravostí mládí v podání o 20 let mladších členů kapely.

V roce 2014 skupina nahrála osmi skladbové CD Kostky jsou vrženy. Pod tímto klišovitým názvem se skrývá 39 minut velice slušné muziky, která by se dala zaškatulkovat plus mínus jako heavy metal, který občas vybočí do dalších stylů.

První skladba je věnovaná bohyni zkázy Kálí. Po takovém nemastném a neslaném úvodu je píseň zajímavě vygradovaná. Dvojkou je Horský vítr, který stojí na silné melodii podbarvené klávesami. Následuje mému uchu libá Bezmoc. Heavymetalový dusot koní s ústředním melodickým sólem. Tohle bude hit. V kytarách je cítit Železná panna, ale to nemůže být na škodu. O x-tou kopii Ironů se ale nejedná. Já dávám palec nahoru. Následující Barbaři se valí krajem a chystají se na Společnici zahalenou v kytarové vozbě. Je to příběh lehčí holky, která se vrátila z „noční šichty“. Parádně vygradovanou záležitostí je song Kriminál, který je plný zvratů a trylkujících kláves. To musí být koncertní pecka stejně jako předposlední píseň Rubicon. To je prostě heavymetalová jízda, z které běhá mráz po zádech. Řeka tajemná svý kouzla má... Pěkný a snadno zapamatovatelný refrén. Rubikon je řeka v severní Itálii, která tvořila hranici římské provincie. A podle zákonů bylo zakázáno vojskům překročit tuto řeku. Její překročení vyvolal vojenský konflikt. V přeneseném slova významu to znamená, že nelze couvnout či vzít rozhodnutí zpět.

A jdeme do finále s temným Vlkodlakem. Opět slyším melodie podobné mnou milované partě Iron Maiden. Ty harmonie tam prostě jsou.

Kluci z Rubicon River nahráli velice silný debut. Všem fanouškům melodického heavy metalu můžu tuto nahrávku jenom doporučit. Nahrávka má solidní zvuk ze studia Rápotice i stylový obal. Co víc si přát? Snad jen bohatší booklet s texty. Jinak je vše v pořádku.