BRATRSTVO LUNY - CARPE DIEM (2014)

• Číst 1951 krát

Do rukou se mi dostalo dlouho očekávané novinkové album gothic rockové formace Bratrstvo Luny (BL). Oč méně „bratříci" koncertují, o to zajímavější jsou jejich nahrávky. Hlavně grafické provedení je silně nadstandardní. Obaly Bratrstva patří rozhodně k tomu nejlepšímu na našem trhu! Carpe diem (Užívej dne) vyšlo jako výpravný digibook. O grafiku se tentokrát postaral Jaromír Deather Bezruč.

Po úvodním mluveném intru následuje titulní píseň. Ta nezapře gotické prvky, ale zároveň překvapí i prostou rockovou „písničkovostí". Hned další song 2084? je futuristickou vizí. Monotónní opakování jednoho motivu se snoubí se silným textem. Úplně vidím „Návštěvníky" z roku 2084, kterak bilancují své možnosti. Mezi Sfingami zpestřuje ústřední motiv kláves evokující arabský svět. Promenády chimér vrcholí tvrdším kytarovým motivem v závěru, který se o světlo Luny pere s klávesami. I to patří ke gotice! Následuje svižná píseň 451 Fahrenheita, ta je zřejmě inspirovaná románem Raye Bradburyho, který podle Wikipedie popisuje antiutopickou vizi budoucnosti, ve které vítězí povrchní kultura masových médií nad přemýšlivou společností uznávající hodnotu knih. S tesknou náladou si pohrává Šafrán karpatský. Ten kvete většinou hned po roztání sněhu na horských stráních. Proto se skladba láme směrem k veselejším zítřkům. Ty ale neplatí pro Bratrstvo Luny. Další skladbou je totiž První z prokletých inspirovaná románem Jarmily Loukotkové o životě francouzského básníka Françoise Villona. Původ v dějinách stejné země má i předposlední song La Bastille. Ten se nese v baladickém tónu. Pak se ale zvrhne v gotický marš s deklamovaným textem. To nejlepší pak přijde na konec. Na spáleništi ještě plápolají plameny a do toho bublá kytarový mlžný opar. Opus dei! Boží dílo!

Od vydání předchozího La loba Ante Portas alba uplynuly 3 roky. Novinka Carpe diem je celkem čtvrtou nahrávkou BL čítající porci 58 minut. A čekání se vyplatilo! Hlavní protagonisté bratrstva Hrabě R. X. Thámo a Lord Darkthep následovaní svými nohsledy a koncertními spoluhráči odvedli výbornou práci.

Všechny nahrávky Bratrstva Luny lze zakoupit v e-shopu na www.rockpalace.cz. Fandům gotické muziky můžu tuto kapelu jedině doporučit.