Traktor - Sedmá strana kostky

• Číst 8935 krát

Tlukot velkých hodin a Kapkova recitace v úvodu, ostrý start kytary a rytmiky. A začíná parádní jízda v duchu hard’n’heavy od úvodu až do konce. Na albu Sedmá strana kostky (zajímavý „psychedelický“ název, že by odkaz na Martinovu lásku k Pink Floyd?) najdeme deset výborných rychlých skladeb, dvě balady (Lucid a Testament (který docela určitě chytne za srdíčko) a dva bonusy. Jedním je Monster Meeting, vzpomínka na luxusní jízdu s monstrózní show napříč republikou společně s Dymytry a tak není překvapením, že je tu jako host i Honza „Protheus“ Macků. Druhý bonusem Van Halenovská“ Don´t Tell Me (What Love Can Do), která patří do éry Sammy Hagara (přiznám se, že mi víc seděl Hagar na svých sólových albech (třeba Three Lock Box je nadupaný hity) než u VH, ale pánové to zvládli na jedničku, což můžeme říci o celém albu.
Dávno se Traktor vzdálil své „Vlečce“. To co předvádí parta muzikantů na novém albu je rocková paráda. Přestože je album neuvěřitelně tvrdé (myslím, že mnohý skalní fanoušek bude mít problém na na první - druhý poslech ho skousnout), přesto zůstává Traktor Traktorem a to i díky typickému hlasu Martina „Capka“ Kapka, (hodně mě překvapil v refrénu u „titulky“ a jeho cit pro zpěvnou linku v každé skladbě je až neskutečný), přes veškerou tvrdost alba zůstává doménou alba nosná melodie, jak jsme si u „Traktoráků“ už zvykli. Nejde si nevšimnout Balkových bicích, které se mi zdá, dostaly více prostoru a mnohokrát dominují celé skladbě a šlapou jak rozjetá lokomotiva a táhnou celou smečku. Každopádně pochvalu zaslouží všichni muzikanti, ať je to mnohdy trylkující a kvílející kytara Standy, dunící basa Karla a i Barnyho klávesy, které se v pozadí nesou skladbami a možná jsou to ony, které „obrušují“ ty nejtvrdší hrany „Kostky“.
Dalším bonusem jsou výborné Capkovy texty (od ironie, satiry, přes humor), které vždy mají hlubší poselství a sdělení, nespokojí se s obyčejnými slovíčky, obraty a hodně mě baví. Ať to je v Antikvariátu, Kamenech (hodně silná skladba), nebo v Sedmé straně kostky, Krásnej novej svět či už zmíněný Testament….
CD má neuvěřitelně parádní, hutný, až temný a moderní zvuk ze studia Bomb Jack, které taktéž dostává jedničku. Kapele se povedlo vydat opravdu výborné album a budu se těšit, že mnohé songy z alba dostanou prostor i na novém koncertním setlistu pro rok 2022. Za zmínku stojí, že od roku d roku 2009 hraje ve stejném obsazení, a sice Martin Kapek - zpěv, Standa Balko – kytara, Pavel Balko - bicí, Karel Ferda - bass a Petr Bartošek - klávesy. Téhle partě jejich veliký úspěch opravdu přeju, kdysi přišli odnikud a dnes píší historii našeho bigbítu společně s těmi nejlepšími kapelami u nás.
Soukromě doufám a věřím, že Sedmá strana kostky vyjde i na plánovaném vinylu. Za mne parádní věc s velkým tahem na branku. Za závěrečnou zmínku určitě stojí, že vyšel i Spark speciál, kde se o Traktoru dozvíte víc.