Regon - Dirty History

• Číst 7597 krát

„Čerpali jsme z metalového období 1989 až 1991. Proto Dirty History“
Tolik informace v na informace bohatém přebalu CD. Tam najdete vše podstatné, co se k tomuto období kariéry a historie Regonu vztahuje. Po dvaadvacetileté pauze se kapela rozhodla vydat tuto nahrávku.
Ty tři roky v úvodu vlastně prozradí téměř vše, co na nahrávce najdete. Svižný a velmi dobře zahraný heavy metal. Skoro bych řekl, že snad existuje jakési moravské metalové DNA, protože pokud vezmu jako samostatnou scénu kapely jako Kern, Detto, Titanic, pak Regon je dle mého přesně tato stejná stará poctivá škola a obsahuje stejně dobré prvky, jako zmíněné kapely. Prostě to tam někde uvnitř těchto kapel je a má to své kouzlo.
Nějak nevím, jak a proč album víc pitvat. Těžko se mi vybírá jeden hit k vypíchnutí. Drží to prostě vše při sobě a pořád to, i po x tém poslechu nenudí. Pokud máte rádi melodický metal, nešlápnete s tímto albem vedle. Alespoň krátce.. Nejmíň mě oslovila skladba Hej pane Králi. To ale proto, že refrén tvoří jedna jediná, opakující se věta. To je ale také asi nejslabší moment. Jinak není moc co kapele vyčítat. Jsem rád, že se trochu vymkla trendům, kdy se hraje celkem málo melodií. Tady je to prostě vše tak, jak se to valilo dřív, melodie jsou přirozenou součástí písniček a není co řešit. Hodně se mi líbí Narkoman s až Malmsteenovsko- Enčevovskou mezihrou a úvodem s flažolety. . Další fajnová je třeba Chuť moci. Spíš bych se ale držel alba jako celku. Je na něm dvanáct klasických metalových pecek a není s tím problém. Hrají to muzikanti, kteří už mají něco za sebou a je to znát. Veškeré další informace o tom co kdy kdo v kapele dělal si přečtěte v bookletu.
Je to pro někoho možná trochu nostalgické, ale fajn album.

Pro Rockpalace