Plektrum 2020

• Číst 7548 krát

Jedenácté album kapely z Chebu v sobě ukrývá melodický metal, na který se chodilo už před dvaceti lety. Takovou náladu ve mně vyvolala první písnička a těšil jsem se na další.
Názor na album ale jednoznačný nemám. Kapela vybrala na klip písničku Nejde se spát, protože je prý nejlepší. Myslím, že je to jedna z těch lepších na albu, ale když pominu opakovanou chybu v češtině v textu, tak myslím, že nejlepší je právě první písnička Hádej. Ta vyčnívá o třídu nad ostatní. Možná, že tu se vše potkalo a sedlo si nejlíp k sobě. Zpěv s kytarou, a melodická linka v refrénu je fakt nakažlivá. Avšak tam, kde se zpěvák snaží zpívat dole a to platí pro všechny ostatní skladby, je zpěv až nepřirozeně křečovitý. Zní to trochu nuceně a věty mají často tři čtyři slova. Naopak tam, kde se může nadechnout a melodii trochu rozvinout je to mnohem lepší. Toho bych se příště držel víc a určitě by to bylo ku prospěchu.
Ono není snadné hrát a zpívat a oboje dělat dobře. Mám pocit, že tady ty nápady trochu doplácí na to, že kapela má jen tři členy. Tématicky se to motá kolem nočního života na zábavách, holek a pivu. Některé kousky jsou celkem dobře napsané, ale některé jsou fakt bláboly na jednu hodinu ráno na zábavě. Cituji: „ Na hodinách vidí, že je 20:20, za sebe se stydí a chce se mu zvracet. „
Sorry, ale na jedenáctém albu čekám trochu jinou úrověň obsahu. Pokud je album myšleno jako dárek pro fanoušky, kteří skupinu znají léta, nejspíš vědí, co od kapely dostanou. Na CD je celkem třináct písniček, ale já si do budoucna poslechnu tak dvě tři. První Hádej, poslední Zas bouli mám a Poslední štace.
Možná nejsem ten pravý pro toto album. Pořád mám pocit, že ten potenciál je mnohem větší, než se podařilo zaznamenat. Nazvučení sólových vyhrávek u kytary připomíná spíš demosnímek a semtam mám pocit, že u zpěvu se nějak neví, jak vlastně linku zakončit apod..
Kapela přitom nehraje špatně a možná, že živě bude pocit lepší. Jak jsem zmínil. Její stálé publikum bude asi spokojeno a není důvod to kapele nepřát. Já si pustím ty zmíněné tři a ostatní jsou pro někoho jiného.

Pro Rockpalace