Když padne dáma, hraje se dál… Naše věc – Komunál

• Číst 8616 krát

Chlumecký Komunál „zapaluje a pálí“ s novým CD, které obsahuje nejméně desítku možných hitů z třinácti skladeb.
Celé album odstartuje elektronickým intrem Chycenej v sítích věnovaná moderní technologii a už od prvních tónů mám pocit, že jde opět o jedno z těch výjimečných CD, kdy vám naskočí husí kůže od prvních vteřin. Následná titulní autobiografická Naše věc s pomalu „kabátovsky“ výborně znějícím refrénem, ve které Komunál mimo jiné děkuje svým fandům za třicetiletou podporu. Pod maskou klauna a U Čertovky považuji za TOP z celého alba jak po hudební, tak po textové stránce. Čertovka je vůbec nejrychlejší song z desky a basa s kytarou si tu nádherně „podávají ruce“ libém riffu a textu dodává hloubku moudrost pana Wericha, jehož známý citát je zde použit. Ve stínu štítu, Tanec v dešti, Za ostnatým drátem (klidně by se skladba mohla jmenovat Krinimál II) až po finále Zapalte nás ve které se jako host představí Honza Protheus Macků a Poslední kulka…výborné album, které vás udrží ve střehu, pro mne se jen zdály slabší Sen a Prolomený led.
Po muzikantské stránce není albu co vyčíst, bravurnost Litery a Plachetky sálá z každé skladby, cit pro tóny a aranže, Bártovy klávesy jsou tu příjemné osvěžení a zpestření skladeb a leader Suchánek umí se svým hlasem pracovat a dát do něj emoce.
Co závěrem, výborné album nejen po stránce skladatelské, ale i textové. Suchánek hledá inspiraci ke svým textům ve všedním životě a tak jak už ukázal na předešlých albech, mistrně umí skládat slovíčka k sobě, aby vzniknul silný emociální příběh, což se mu tady na albu Naše věc daří přinejmenším v 90 % procentech a častzo si ani s rýmem hlavu nedělá a přesto to "sedí". Kapela má cit pro zpěvné vokály, které si na koncertech jistě ráda zazpívá jejich silná fanouškovská základna.
Komunál ušel opravdu velkou cestu, vyprodaná Lucerna je jasnou ukázkou popularity této Chlumecké party, která dnes už ať se to pochybovačům líbí nebo nelíbí, patří do první ligy. Vyprodaná Lucerna pro mne nebyla překvapením...

90814329 1286716441524609 1261765064038285312 n