XIIIka probudila po Nosferatu další monstrum – Frankensteina

• Číst 2841 krát

Nekorunovaní králové gotiky XIII. století vydali další počin – album Frankenstein, a XIIIka jde s moderním trendem. CD, které vyšlo pod hlavičkou WB je možné najít i na Spotify.
Deska obsahuje 8 skladeb a opět je znát nezaměnitelný rukopis Petra Štěpána. Celé album odstartují temné tóny za které by se nemuseli stydět ani Black Sabbath. Frankenstein a horrorový příběh Mary Shelley opět ožívá. Následuje pro mne nejslabší skladba alba (neznamená špatná!!) Nový věk temnoty. V pomalém příběhu o Faustovi z Horizontu událostí dominují klávesy, které luxusně doplňují Štěpánův hlas, který je vůbec devizou této kapely. Karneval – z dobré skladby Olympiku XIIIka udělala mega hit, který nesmí chybět na žádném vystoupení kapely. Tentokrát Gothic Machine Edit 2019 verze. Chaotica je pro mne jedním z vrcholů CD, rockový kytarový základ (klidně by se hodil i na desku Amulet) fantastický text s refrénem, kdy mi opravdu běhá mráz po zádech. Vyznání k The Sisters Of Mercy. Špička, na dovolené mi Chaotica hrála několikrát za den. Fenix známý z Rituálu, tentokrát Nostalgia verze, Bohové na strojích už na předchozím Horizontu událostí tvořili špičku CD a celé to uzavírá pomalá Evropa. Další z vrcholů desky jak po hudební, tak po textové stránce.
Je až neuvěřitelné, jakým mistrem pera je Petr Štěpána a disponuje všestranným talentem, když opomenu velice podmanivou hudbu, kterou skládá, tak se člověk musí zastavit nad bravurními a hlubokými texty. Nádherná, libozvučná stavba rýmů podpořená silným obsahem, neotřepaná, nevšední slovíčka, (opět si díky textům XIIIky uvědomím, jak krásný a barevný je Český jazyk).… to všechno dává XIII. století velký náskok před jinými kapelami.
Konec konců musím říci, že neznám slabé album, která XIIIka vydala, po Intactu jsem myslel, že už s ničím lepším kapela přijít nemůže. Přišla, Frankenstein opět sedí pro mne na vrcholu tvorby Štěpána a spol. Těším se do plzeňské „Šeříkovky“ a věřím, že uslyším i některé skladby z nového CD. Stále doufám a věřím, že se třeba ještě na nějakém CD XIIIky ukáže jako bonus pro mne výborná stařičká skladba Poenari.
Za mne pro letošek nejlepší placka! A výborná zpráva, že album vychází i na vinylu.