Posmrtnou desku Vládi Šafránka vydal Tonda Rauer

• Číst 3327 krát

Neuvěřitelných 25 let jsme čekali na druhou desku skupiny BRAIN, tedy projektu Tondy Rauera a Vládi Šafránka. Skoro bych se mohl rouhat, když bych řekl, že musel Šafrda zemřít, aby druhá deska vůbec vyšla. Ano, vyšla skutečně posmrtně. Šafránek zemřel 18.9.2018 ve věku pouhých 46 let. Odešla skutečná legenda. Ohromně talentovaný zpěvák a skvělý showman. Byl to bohém, který ale uměl i zpomalit a přibrzdit. Právě v takovém období vznikla první deska Brainu – Příliv. Deska plná křehké muziky s bohatými aranžemi a úžasně přemýšlivými texty. Trošku Pink Floyd, trošku kytarovka. S odstupem času musím říct, že se tahle deska dočkala uznání až po letech. Asi předběhla svou dobu.
Proto jsem moc rád, že Příliv má své eponymní pokračování Brain Vláďa Šafránek a Tonda Rauer. Vznik této desky velmi pěkně v bookletu popisuje právě druhý jmenovaný, který za tímhle vydáním stojí. Fakt nejde o žádnou třeskutou srandu. Opět je to přemýšlivá až zasněná muzika, plná příjemných kytarových melodií, které se vám po pár posleších zaryjí hluboce do paměti. Není to uplakaná muzika ale ani rozjuchaná. Není to žádná divočina, a přitom to není zrovna úplně krotká nahrávka. Šafrda by určitě nechtěl, aby jeho fanoušci brečeli.
Zatímco skladba „Miluju a miluju“ mi přijde trošku plytká. „Tvoje tvář“ by mohla být hitem, k čemuž ji předurčuje výrazný refrén. A do konceptu projektu Brain sedí i „Jsi to jediný“, kterou už Šafrda nestihl nazpívat a zde jí svůj hlas propůjčil Tomáš Hrbáček z Harleje. „Oči v proudu řeky“ plynou ve středním, spíš pomalejším tempu. „Mou vinou“ je takový slaďáček s dominantní baskytarou. To následující „Měla jsi anděla“ je docela dupárna, ale žádný nářez nečekejte. Tady dominují akustické kytary.
„Babylonská věž“ je hodně temná a taky pěkně stará záležitost, jak píše Toník v bookletu. „Stopy upocených těl“ jsou coverem populárního Komunálu, který se měl objevit na tribute disku, který kapela prodává jako dvojCD s albem „25 ran bičem“. Finále patří „Přátelství na N-tou“ z dílny Petra Nováka, na jehož tributu se taky tahle píseň objevila.
Album přináší šest nových věcí, dva covery a jednu letitou perlu. Škoda, že už se těžko objeví nějaká další neznámá píseň s hlasem Vláďi Šafránka. Vládíku, chybíš nám!