Kalba U Lojzy s Ty krávo!

• Číst 2101 krát

Ty krávo! To je zase název. Jenž tahle kapela se tak jmenuje a já musím říct, že je to geniální jméno pro hudební skupinu, která se potácí po hospodách IV. cenové skupiny a hraje bigbít šmrncnutej možná punkem. Pivní tematika je tady očekávaná a žádaná.

Ale vono to není vůbec blbý. Je to veselý a hravý, jako koťátko. Nejde o komplikovanou muziku, ale zrovna dneska mi tohle káplo do noty. Líbí se mi upřímnost, s jakou do toho členové Ty krávo jdou!

Pojďme si tuhle partu představit. Tahle Kráva se pase na hospodských lukách středních Čech. Její kravín se skládá z kytaristů a zpěváků Jarouše a Radka. Muziku tvrdí Pytlák, který taky pěkně řve a motorem krávy je bicák Martin.

Deska se jmenuje ne zrovna moc originálně „Zakalíme“ a o obal se postaral mistr Petr Urban. Texty jsou hospodské halekačky. Desku otevírá originálně pitomý intro o alkoholicích. My všichni uživatelé alkoholických nápojů si jistě myslím, že nejsme alkoholici. Ale kdo z nás to tak má ve skutečnosti. Následují veselé písně „Zakalíme“ a „Brutální bublinky“. Pak mezi nás zavítá kouzelník „Čáryfuk“ a jako mávnutím kouzelného proutku se hudba změní. Následující song je parádní porce blues s moc pěkným, ač tesklivým textem „Ještě chvíli“. Tenhle song se mi hodně líbí. Český bluesrock mám moc rád.

Pak to pořádně rozsekne „Bobr“. Tohle docela poetický zvířátko může mít dost výživný podoby. A vo tom to prostě je. Je to vtipný a ještě se to rýmuje! Popěvek „Jsme poslední“ asi budou znát sportovní fandové trošku jinak. No a co? Následuje nevýrazná „Já se ptám“ a pak přichází podstatně zajímavější výzva „Chci tě“, je to pěkný, ale trošku tady slyším růst muchomůrky. No a když takhle člověk ze zoufalství pomane se, vydá se na „Cestu poslední“. A konečnou stanici by minul jen „Starej vůl“.

„Hospoda jde spát“ jako by vypadla ze zpěvníku Alkeholu, ale ty obří kozy to zase rozstřelej. Tak zase zejtra v hospodě U Lojzy!

A jsme u konce, 43 minut uteklo jak voda. Tak šup, dáme si druhou rundu.