Melissa – Taverna

• Číst 2378 krát

Aktivita a tvůrčí potenciál Petra Kohoutka je až obdivuhodný, není to tak dlouho, co jsme měli k recenzi akustické instrumentální CD „a Due“ jeho kutnohorské kapely Melissa a už vydává nové CD Taverna a oznámeno je pokračování „a Due“ II.
Ale k Taverně. CD mě víc než překvapilo svou neuvěřitelnou pohodou, atmosférou a až neuvěřitelně mě baví. Nové album Melissy se nese v duchu středověké hudby jak instrumentálně, tak textově. Tématický obal je tou pomyslnou třešničkou na dortu. Taverna svými melodiemi oživí zašlou éru bardů a trubadúrů, atmosféru jarmarků a časů, kdy rytíři pokládali své životy k nohám svých vyvolených panen. Stačí jen přivřít oči. Do romantické atmosféry středověku vás vtáhne hned úvodní Jarmark. Hlas Lucky Mrňákové – Strnadové, proškolený nejen muzikály, ale i divadlem a operou je naprosto uhrančivý a zpívané příběhy ze starých časů v jejím podání, vás vtáhnou do děje. Konečně zpěv dominuje celému albu a parádně „zmáknuté“ nástroje ať už akustické kytary Petra Kohoutka, nebo housle Lídy Hájkové či perkuse Adama Langra se drží v ústraní a vytváří velmi příjemnou linku. Na své si přijdou především v instrumentálních skladbách. Mými favority se po prvním poslechu stal již zmíněný úvodní Jarmark, starší skladba Šaty z plamenů, nebo závěrečná Děvečka.
Desku kapela nahrála v pardubickém studiu pod dohledem zvukaře a muzikanta, který si říká Matt Diesel. CD Obsahuje 11 skladeb, z toho tři jsou instrumentální. Medovina, Taverna a Řeka. O hudbu a výborné zhudebněné příběhy se postaral Petr Kohoutek. Pokud budete hledat muziku k romantickému večeru se džbánkem dobrého vína, nebo jen tak vypustit všední starosti, s Melissou a její Tavernou určitě nesáhnete vedle. Za mne výborné album.