Dobrý Pocity

• Číst 2278 krát

Vůbec nevím, z kterého rohu této kružnice mám začít.
Pro představu těch, kteří kapelu neznají, je stylově toto album, řekl bych někde na půli cesty mezi Plexis a Wanastowkama.
Najdete tu celkem příjemně udělané písničky, které by se hodily do rádia nebo třeba závěrečných titulků filmu a některé mají trochu znatelnější punkovější feeling. Prostě to, co se v tomto líbivějším pojetí tak nějak všeobecně přijatelně hraje, aby se to líbilo, tak trochu to znáte odjinud a neurazí to. Fakt to hraje celkem příjemně a zdá se, že je vše na svém místě. Fajn zvuk, jasné refrény a melodie. Je tu vlastně vše, co by mělo zabrat a fungovat, aby jste si to mohli zpívat pod pódiem nebo na mejdanu a ještě si třeba chvílemi, tak ve dvě ráno, i zatancovat.
Textově je to hlavně na téma „on a ona“ a opět musím říct, že docela příjemně, chytlavě napsáno.
To tak nějak platí vlastně pro všechny písničky a z těchto autorsko-technických úhlů pohledu není na desce co hanit nebo kapele co zazlívat. Svižnější skladby se střídají s těmi pomalejšími. Věřil bych, že to svoje fanoušky najde.
Zakopaná sabáka je ale asi jinde.
Deska se mi dostala k poslechu před pár dny, takže je třeba jí párkrát poslechnout a rozmyslet si, co jsem schopen vám k tomu sdělit a zase nezdržovat moc. Tak proč je na ní rok 2015 ???? Kde jste s tím byli kapelo do dneška? Budiž, v písničkách na albu se neřeší věci, které by podléhaly nějakému datu a ty téměř čtyři roky jim nijak neuškodily. Pak je kromě hrubky ( !!!) v bookletu odkaz na profil kapely a na něm je rovněž poslední zmínka z listopadu 2015. Není mi úplně jasné, pro koho to teď píšu, kde se album dá dnes sehnat? Jedině, že by proběhla reedice. Pak by mi to do sebe zapadalo.
Nejhorší ale je, že mám pocit, jako bych poslouchal sólovku Roberta Kodyma, kterou někdo udělal za něj. V prvních dvou nebo řekněme v těch svižnějších písničkách se to ještě dá ustát, ale jinde už ne. Pokud byl zpěvák obdařen podobným hlasem, dejme tomu, pak bych se ale snažil, abych nezněl jako Robert Kodym. Ten už totiž jaksi jeden existuje. Tady došlo ale k opaku. Nejen hlas, ale i stylizace a frázování je dotaženo k takové „dokonalosti“, že i Číňané by se divili, jak se dá něco kopírovat. Schválně jsem hledal v infu a poděkování na obalu, jestli tam třeba není uveden jako host. Není.
To je bohužel důvod, proč mě ta deska už nebaví. Škoda ale těch písniček, to není jejich chyba a ty bych i bral. To jsem se snažil naznačit hned z kraje. Proč ale někdo cvičí, dělá muziku, tvoří, věnuje tomu čas, energii a peníze aby to dobře nahrál a aby deska dobře hrála a pak to zní jako kopie někoho jiného??
Možná tam bude někde důvod, proč tohle album není v rádiu a Wanastowky jo. Nejsou sice mou top kapelou, ale jsou origoš.
Pokud vám ta podobnost nevadí, pak je vše ok, a klidně si desku sežeňte. Ty písničky samotné jsou v pohodě.