Heavymetaloví rytíři Argos pozvedli těžké zbraně

• Číst 2821 krát

Argos, první kapela Ondry Marka, kterého znáte z Roxoru a Jirky Laciny, který hraje s Telegrafem nebo Puncem. Tahle dvojice se po třiceti letech sešla s bubeníkem Jirkou Böhmem, který s Argosem už taky hrál. Sestavu doplnil basák Telegrafu Pavel Šeberle. Tahle parta nahrála vzpomínkové CD „Dej, co máš“. To bude mejdan, těším se na jeho poslech. Mám rád Roxor i Telegraf, určitě se mi bude líbit i Argos.
Jak jsem předpokládal, jde o melodický heavy metal a je to fakt jízda. Cédo začíná vypalovačkou „Mejdan“. Tohle nebude mejdan podle plánu, protože nemáme prima rodiče. Hihi, tuhle sračku „Májkla Dejvida“ jsem dnes náhodou slyšel v autě z rádia. S Argosem to bude úplně jinej mejdan. „Nebe nezná vyvolených“ je sice profláklej název, odkazující na dílo Ericha Maria Remarqua. Schválně jestli si někdo vzpomene, která kapela hrála song s lehce jiným názvem?
Rytíři vyjíždí pod číslem tři v plné zbroji. Těžké zbraně jsou samozřejmostí. Stále je to poctivá porce heavy muziky. Jen tak dál.
Ani další dvě písničky nepřináší nižší rychlost. Argos hrne ten svůj heavík na plný plyn. Tak tohle mám rád. A rychlost neklesá ani v titulní vypalovačce „Dej, co máš“. Ta je sice o lásce, ale žádný oplodňovák to teda není. Jedeme dál dostáváme se k „Divadlu svět“ s lehce pomalejším začátkem. Ale nenechte se zmást, stejně z toho vznikne pěkná rubanice.
Prvních pět písniček nazpíval jako hlavní zpěvák Ondra Marek. S příchodem „Otroka“ se k mikrofonu dostal taky Jirka Lacina. Jeho hlas zazní pak ještě v „Ledovém království“ pod číslem 10. A třeba takového „Cháron“ bych si snadno dokázal představit v repertoáru Roxoru. Hudebně i textově. Pro úplnost dodávám, že autorem veškeré hudby je Jirka Lacina a naopak o všechny texty se postaral Ondra Marek.
Jako bonus jsou na disk zařazeny dvě písničky z dochovaného živého záznamu z roku 1990. Musím říct, že i před bezmála třiceti lety to klukům hrálo pěkně heavy. Na tehdejší možnosti to není vůbec špatný.
Teda pánové a dámy, řeknu vám, tohle byla pěkná jízda. Je to hezká nostalgie, třicet let stará muzika, která pořád funguje. Nechybí trošku naivity, ale pořád je to velký nadprůměr. Já jsem nadšen! Jo a kdo by chtěl vidět Argos živě, tak může vyrazit na Hlíňák fest v Sekeřicích, které leží na půli cesty mezi východočeským Novým Bydžovem a Kopidlnem. Dvoudenní festival začíná 13. července v 17.30. Argos má hrát v pátek zhruba od sedmi. V sobotu zde vystoupí třeba Roxor nebo Unisono.