Fantom smrti v podání Saphet

• Číst 7138 krát

Již třetí album vydal metalový SAPHET z Prahy. Nese název „Fantom smrti“ a přináší 37 minut melodické a rychlé heavy muziky rozdělené do deseti songů nahraných v letech 2020–2022 ve studiích Amber a Smaragd Records.
Saphet se pohybuje na pomezí heavy a punku. Víc heavy než punku, ale ta punková rytmika tam prostě je. V jednoduchosti je někdy síla, tady to platí. Oproti minulé desce se sestava kapely moc nezměnila. Tvoří ji pěvci Michaela „Mišule“ Kolská a Petr „Deris“ Machaň. Sestavu dále tvoří Stanislav Havel – baskytara a kytara, Libor Kliesner – sólová kytara, Michal Kocum – kytara a Martin „Bóďa“ Růžek – bicí. Plnohodnotným členem se stal kytarista Olin Rokyta (jinak též KOMAT). Ze stálé sestavy vypadla klávesačka Hanka Vaňková Štěříková, ale na albu svůj podíl stejně má. Trošku se to zamotalo.
Nejvíc punkově zní píseň „Všude samá smrt“. „Smrt, smrt, smrt, všude samá smrt“. Následující „Vlkodlak“ podle kytarových riffů hledal inspiraci ve zpěvníku IRON MAIDEN. Ale je to fakt na měsíc v úplňku vijící heavy jízda. Zaujala mě taky titulní pecka „Fantom smrti“ a téměř thrashmetalová riffovačka „Na konci cesty“. Možná nejlepší skladba aktuální kolekce. Tohle je vážně dobrý old school metal.
Na první poslech mě tahle deska moc nechytla, ale člověk nemá vsázet jen na první dojem. Postupně jsem se do toho dostal. Nakonec Fantoma smrti hodnotím kladně. Líbit se bude hlavně staromilcům. SAPHET totiž produkuje takový ten klasický rychlý a silně melodický heavy metal podle modelu z období 80. a 90. let. Rozhodně nejde o progresivní metal, ale fandové old schoolu si přijdou na své.