Debut černočerných pekelníků Ravenoir

• Číst 6178 krát

Úvodem předesílám, že mám rád darkmetalovou kapelu ROOT a všechny odbočky a projekty jejich současných i minulých členů. Nejinak tomu bude i v případě RAVENOIR. Tihle černočerní „havrani“ vedení Aleshem AD vydají dne 21. února 2021 debutové album The Darkest Flame of Eternal Blasphemy u stále více agilního slovenského labelu Gothoom productions.
K dispozici budou CD, digipacky a LP. My máme v předstihu k dispozici ochutnávku digitální verze této desky, kterou bude též možné zakoupit legální formou prostřednictvím e-shopu Gothoom.
Složení RAVENOIR je následující Alesh AD – kytary, vokály, klávesy (ROOT), Igor Hubík – basa (ROOT), Patrik Sas – bicí (KAMIL STŘIHAVKA), Jakub Önslaughter Maděryč – kytarová sóla (DEBUSTROL). Sestavu doplňují dva exkluzivní hosté Andy La Rocque (KING DIAMOND) – kytarové sólo v titulním songu a Jiří Big Boss Valter (ROOT) zpěv. Co jméno, to pojem. Jde tak trošku o all stars band.
RAVENOIR se hlásí k atmosférickému black metalu, což docela sedí. Necelých 40 minut uplyne jak nic. Po úvodním prologu, který namluvil za zpěvu havranů sám vládce pekel Big Boss, následuje černočerná jízda Ravenoir. Hned potom zazní epochální titulní song The Darkest Flame… To je fakt pecka. Asi největší typicky blackmetalovou jízdou je Blood pact. V úvodím partu Dark vision exceluje opět hlas mého oblíbence Big Bosse, kterého vzápětí vystřídá Alesh AD. Velice temnou atmosférou oplývá též výtečný závěrečný song Alter Ego, který je na celém kompletu zdaleka nejdelší. Zde zaznívá mohutný chorál, který se mi nesmírně líbí.
Co říci závěrem? Debutové album je povinností pro všechny fans ROOT, který je mimochodem právě teď ve studiu a chystá jedenáctou řadovou desku. Fanoušky atmosférického black death metalu RAVENOIR určitě nezklame. Jsem vážně zvědav, jestli bude mít tento projekt koncertní provedení a zda se dočkáme další desky. Osobně bych rozhodně uvítal obě varianty.