DEBUSTROL: Je tady Válka

• Číst 3079 krát

Debustrol slaví 30 let a vydává 10. studiovou desku. To je jistě důvod k zastavení se. Omyl! Válka právě začala. A je to zase nářez jak prase, který prostě k Debustrolu patří. Třicet sedm minut nabitých thrash metalem, který vám nedá vydechnout. Naštvané texty, plné velice zdařilých obratů. Jsem rád, že autor textů Kolinss přišel zase s novým výrazem. Před lety to bylo např. slovo Přerushit. Tentokrát použil podobný slovní základ, ve kterém je opět to anglické hovno nebo sračka. Je to poslední song „Playbackshit“. Na jůtůbku slaví Debustrol úspěchy hned s trojicí klipů k aktuální desce. Jsou to titulní „Válka“, dále „Zakuklenci“ a „Nasrat vám všem“.

Deska si ale zaslouží podrobnější rozbor. Začíná pěkně zostra bez jakýchkoliv sračinek, obejde se bez intra i outra. Prostě jde nekompromisně na věc. Úvod obstarává sypačka „Vraždící kov“, na kterou navazuje „Kultovní revoluce“. Kytary Trifida a Kolinsse, pekelně rychlé bubny Herr Milera a Zedova basa se zadírají do morku kostí. Trojka „Nasrat vám všem“ je adresovaná církvím a černoprdelníkům. Až se divím, že ještě nějaký služebníček blbosti nenapráskal Debustrol vrchnosti.

Jedeme dál, přichází Apokalypsa II, typická parketa kapely, která chtěla vždy hrát rychle jako Slayer. Song „Primitivně“ mění tempo a jeho text popisuje teror. Titulní „Válka“ je fakt peklo. Thrash metal jak řemen. Kde se bere ta rychlost, agresivita a nasranost? Stačí sledovat média. Válka je bohužel za dveřma a sluníčkáři si můžou říkat, co chtějí.

Další song začíná netradičně krotce, ale nenechte se mýlit. On totiž je „Hlavně ne o lásce“. Tak trošku láska mezi kostmi. „Bůh patří mně“ je o tom, že Kristus nezachrání svět, ani hovno. Tak nějak to nejspíš bude. Svět žije v bludu arogantní církve. „Zakuklenci“ mají na netu téměř 125 tisíc zhlédnutí. Aktuální text o přivandrovalcích z Tramtárie, který tady nechceme. Plíživá tíseň.

O čem asi tak může pojednávat „Genocida“, ano je to současná genocida zakuklenců, kteří údajně utíkají přes moře do Evropy. Závěrečný „Playbackshit“ není žádná srandička, jak by mohlo vypadat dle názvu. Přesto se jedná o naprosto ojedinělou záležitost v dlouhé řadě skladeb pod hlavičkou Debustrol. Není to kravina, je to klasická instrumentálka. Žádná kytarová onanie, ale pořádná jízda od začátku až do konce. Skoro se divím, že je v celé diskografii kapely první.

Debustrol zůstal věrný svým kořenům. Celou dobu jsem čekal z kterého Údolí hádu na mě vyskočí nějakej ten Antikrist.