D.N.A. - Démon času(2016)

• Číst 2167 krát

Nová deska D. N. A. se jmenuje Démon času

Pražská metalová formace D.N.A. přichází na trh s novou deskou „Démon čas", která je pátou položkou v diskografii kapely, od jejíž první nahrávky letos uplyne rovných 10 let. Své kořeny kapela má však až v roce 1999.

Dnes hraje ve složení Lukáš Graca – zpěv, Roman Tůma – bicí, Kamil Nehilč – basy, klávesy, zpěv, Jiří Špalek – kytara, zpěv, Václav Janů – kytara, zpěv.

Jízda „Démona času" začíná sólem bicmena stejně jako geniální a přelomová deska Judas Priest – Painkiller. Takové ambice asi Pražáci nemají. Přesto je úvodní „Démon" parádní ukázkou heavy metalu. V podobném duchu pokračuje i „Pes prašivej", to je taky pěkně nadupaná jízda kytar a bicích.

Zpěvákovi to navíc výborně pěje, jeho projev trošku mi připomíná Honzu Toužimského. To je prostě hlas jako zvon. K této písni existuje i videoklip, který je k vidění na „jůtůbku". Když jsem si přečetl název třetí skladby „Stýskání" tak jsem si okamžitě vzpomněl na nádhernou instrumentálku „Stejskání" nesmrtelného Petra Jandy a Olympicu, ze které stesk skutečně stéká po kapkách. A podobný dojem na mě udělalo i Stýskání v podání D.N.A. Nejde o cover, je to zbrusu nová „polobalada", která má neskutečnou sílu. Další píseň se jmenuje „Já!!". Ta má v názvu dva vykřičníky, které symbolizují rozdvojení osobností. Prostě, mé druhé já. Zatímco „Pomluva" kolem mých uší tak nějak jen propluje, následující „Zdání klame" má úplně jiný švih. Svižnou muziku podbarvuje výrazný klávesový motiv. „Mr. Sebeláska" je prostě zahleděný sám do sebe.

Poslední dva songy desky jsou na vteřinu stejně dlouhé, přesto každý úplně jiný. „Sympatickej chlapík" je až speedmetalová jízda, které diktuje rychlost šikovný bubeník. Kytaristé se mu přizpůsobí a výsledek je docela pecička. Závěrečná píseň „Tak skoč" je akustickou záležitostí, na kterou kapela natočila druhý klip. Španělky, tamburína, foukací harmonika a vícehlasý zpěv v nezvyklé poloze. Pohodička.

Musím si pustit starší desky D. N. A. Novinka se mi totiž líbí a tak hodím očko i po starší tvorbě, abych měl srovnání.

Více z této kategorie: « Roxor - Kazatel 2016 IMORTELA »