Bohemyst CD Čerň a Smrt (Krvavá Symfonie Temnoty)

• Číst 6448 krát

Na tuhle „placku“ jsem se hodně těšil. Staré Avenger z Volně jsem měl rád, však díky jim se Volyně mohla chlubit výborným Open Hell festem, kde jsem se mimo jiné seznámil a dlouhá léta přátelil s Damianem (ex majitel obchodu Nosferatu) a i jako velký fanda a šťastný majitel všech vinylů legendárních Masters Hammer jsem si nemohl toto temné album ujít. Však „duch“ Mistrů kladiva je sem tam i cítit. Ale k recenzi.

Pojďme společně vstoupit do temného, ale ohromujícího světa, kde se setkávají síly smrti a bezedné černi. Bohemyst nám přináší svůj poslední opus "Čerň a Smrt", ve kterém nejde jenom o totožnost s death a black metalem, ale i o prožití nekompromisní síly a temné atmosféry.

Na první poslech je patrné, že "Čerň a Smrt" není jen o výborné technické vyspělosti muzikantů (však toho Rámus má hodně za sebou), ale o silných emocích, které proudí skrze každou skladbu a které vás při poslechu zasáhnou. Nejen muzika, ale i hloubka textů, které jsou zpívány (bohudík) v mateřštině, posiluje temnou lyriku a uvádí posluchače do světa Bohemyst. Nevím, zda by album mělo takový „dopad“, kdyby bylo zpíváno anglicky – český jazyk dodává albu autentičnost. Je vidět, že i v tomto žánru jde úspěšně pracovat s jazykem mateřským.

Struktura skladeb je přehledná, ale to v žádném případě neznamená absenci skvělé a netradiční muziky ať už použitím houslí nebo klavíru. Kapela s úžasným švihem mění tempo, od bezbřehých chvil pomalého utrpení k bouřlivému pochodu smrti. Přestože se zdá, že se nacházíme ve stálém pohybu, neztrácíme se v chaotických vlnách zvuku – právě naopak, pohlceni jsme magií jejich melodiky a neúnavným drivem.

Už od prvního okamžiku, kdy zazní úvodní tóny titulní skladby "Čerň a Smrt" je zřejmé, že toto album není pro slabé povahy. Epická síla, která se neskrývá ani v nejmenších detailech, nás přivádí zpět k temným kořenům metalového žánru. Skřehotavý vokál, který se mění v brutální murmur, přidává na kontrastu a dodává skladbám hloubku a rozmanitost. Pro mne je z deseti nabídnutých skladeb jasným favoritem Nekromantika, která i díky právě zmíněnému klavíru zavání gotikou.

Bohemyst se svým "Černí a Smrtí" vytváří hmatatelnou, téměř fyzickou atmosféru, která se nám vtiskne do paměti a pronikne do každé buňky našeho těla. Jejich hudba není jen poslech, je to rituál, který nás přenáší do jiného světa, do světa, kde vládne smrt a temnota, ale zároveň i síla a krása metalové hudby.

Pochvalu zaslouží i obal a booklet s texty. Suma sumárum naprostá bomba!!!