Novinka od Salieri je oslavou rychlého melodického metalu

• Číst 3695 krát

Speedmetalová kapela Salieri vydala druhou dlouhohrající desku pod názvem „Babylón“. Pánové a dámy, tohle je speed metal první kategorie. Neskutečná jízda od začátku do konce. Takovou rychlost a melodiku jsem dlouho neslyšel.

Deska navazuje na debut „Zajatci času“, ale nejde o pokračování uvažované trilogie a zároveň novinka není koncepčním monotématickým albem. Přesto má devítka skladeb něco společného. Je to svět fantazie a když k tomu přimícháte něco z historie, vznikne pěkná směsice témat.

Sedmeru jménem Salieri šéfuje kytarista a autor veškeré hudby a textů Tom „Hansen“ Treichel. Hlavní zpěv vychází z nitra mého kamaráda Jirky „Nerwicka“ Steklého, s kterým jsme v mládí vypili nejeden škopek. Jirka zraje jak víno, zpívá mu to snad ještě líp než za mlada! O další hlas se postaral mladíček Šimon „Sejmi“ Novotný. Další kytary nahrál Ivo Novotný. Zpěv, klávesy a flétnu obstarala Pavla Novotná. Rytmika Salieri se někdy vloni zcela vyměnila. Na basu brnká Pavel „Cíca“ Cicvárek a do bicích tluče David „Dejv“ Faifer.

Salieri jsou tak trošku východočeský all stars band. Všechny muzikanty najdete na nahrávkách jiných kapel. Můžu jmenovat třeba Epitaf, Brilien, Bezobav anebo třeba Nanovor. Myslím, že to jsou dostatečně známá jména.
Po intru připlouvá obávaný „Bludný Holanďan“. Bájná až přízračná loď duchů, která nevěští nikdy nic dobrého. Prostě vás stáhne s sebou, jako mě stáhli Salieri, když jsem se zaposlouchal do této desky. Pak jede jedna pecka za druhou „Zlatá horečka“, „Giordano Bruno“ a pohádkový „Ostrov pokladů“. „V zemi chladných vod a skal“ příjemně chladí, jako by vypadla z děje „Zajatců času“. Poctou muzice je hravá „Královna Melodie“. Titulní text „Babylón“ vychází z biblické Knihy Zjevení, podle které „Jeden silný anděl pozvedl balvan, těžký jako mlýnský kámen, vrhl jej do moře a zvolal: Tak rázem bude svržen Babylón, to veliké město a nebude po něm ani památky!“ No, památka zůstala, ale Babylón se poroučel do horoucích pekel. Taky vám přijde, že babylonský příběh má reálný základ ve vlně, kterou označujeme jako tsunami?

Závěrečný song nese stejné jméno jako kapela sama, tedy „Salieri“. Bezmála devítiminutový baladický opus je prosycený klávesami. Nechybí ani vybrnkávání kytar, ale tady opravdu dominují klapky. Dvě předlouhá klávesová sóla jsou prostě jsou prostě středobodem této písně. Mám dojem, že tohle kapela moc naživo hrát nebude.

Muzika Salieri obsahuje všechny typické prvky speedmetalu, výraznou rytmiku a melodičnost, superrychlé kytary a klávesy. Výrazné hlasy zpěváků.Tahle deska by měla být „povinnou četbou“ pro všechny milovníky fantasy speed metalu!

Deska je zabalená v graficky stylově nádherném digipaku. Snad jediné, co bych kapele vytknul je přílišná rozmáchlost jednotlivých skladeb. Všechny zpívané písně mají přes pět minut, jedna šest a půl, jedna sedm a dvě po osmi. Tady by možná pomohla ruka šikovného producenta. V každém případě se těším na živé provedení a taky jsem moc zvědav, jestli se dočkáme pokračování „Zajatců“.