Pulzující a houpavá muzika My Pulse

• Číst 2388 krát

Když píšu recenze na pro mě neznámou kapelu, tak se snažím zjistit nějaká fakta ještě předem, než si to pustím. Tak jsem třeba zjistil, že skupina MY PULSE z valašského Slavičína není žádným nováčkem a je spíš mou chybou, že jsem na ní ještě nenarazil.
Aktuální nahrávky „Vysaj“ je již třetím CD kapely a to ještě vydala dva promo disky. Taky vím, že kapela poměrně hojně koncertuje a hrála třeba i na Masters of rock 2016. Tenhle fest je přitom pro řadu českých kapel neuskutečnitelným snem.
Kolekce 9 skladeb pod hlavičkou „Vysaj“ se narodila ve studiu Šopa pod dohledem zkušeného Stani Valáška. Snad jde o crossover. Hmm, tak to asi nebude nic moc pro mě. Ale dejme se do toho.
Začnu u obalu, kterému vévodí abstraktně až minimalisticky ztvárněný sedící násoska s flaškou. Grafiku dělal Jarda Malák a musím říct, že má docela dobré nápady. Co se mi ale nelíbí, je zadní strana coveru, kde jsou vyloženě hnusná loga sponzorů, která obal hyzdí. Ale to je úlitba bohům. Pohani obětovali třeba kůzlata, kapely obětují graficky stylově zpracovaný obal.
A muzika je fakt míšením stylů, něco mezi metalem a core. Kapela si libuje v sekaných rytmech. V úvodní pětici skladeb jsem nepostřehl jsem žádné výraznější umělé efekty, jen používání kytarového loopu, které není zase až tak běžné. Neznám moc kapel, které s touto „opakovací“ technikou umí kvalitně pracovat, aby to nebyl vopruz. Jenže MY PULSE to s loopem umí, takže to nezní vůbec blbě nebo nepatřičně. Sem tam se objeví i nějaká ta smyčka nebo možná zvuky z kláves.
Ze skladeb mě zaujala titulní „Vysaj“ a „Chci zpět“. Obě stojí na pevné rytmice a mají snad až dvojsmyslný text. Nejelektroničtější záležitostí celého alba je úderná „Loď“, která se svým provedením blíží až Rammstein. Následující „Žij na plno“ začne překvapivě v pomalejším tempu, ale postupně se rozjede v pěknou jízdu. Zajímavá kombinace. Závěrečná „Jako vůl“ má vtipný text a hudebně se blíží soundu současné kombinace Arakain / Dymytry. Z tý já sice nejsem zrovna odvázanej, ale MY PULSE zvládají svoji úlohu výborně. Houpe se jim to dobře  Možná by neuškodilo víc vtipu v textech. Poslední song v tomto ranku opravdu vyniká.