MESSALINA -Mizerov

• Číst 2778 krát

Výtečný debut karvinské kapely Messalina
Pohled do wikipedie mi napovídá, že Messalina (někdy také psaná s dvěma S i L) byla žena se špatnou pověstí. Byla to římská císařovna, třetí manželka císaře Claudia, která plánovala vraždu svého manžela a státní převrat. Messalina je hard´n´heavy kapela z Karviné. Kapela má své kořeny na začátku 90. let, kdy bodovala ve vyhledávací soutěži časopisu Filip pro náctileté. V roce 1994 se objevila píseň „Šakal" na kompilaci Rockmapa 4. Pamatuje si to ještě někdo? Jenže tehdejší parta se rozpadla a až v roce 2011 přichází reunion ve zcela novém složení. U kormidla zůstal jen kapelník Ruda Schweser, kterého budete znát jako moderátora TV Rebel. A kapela se jeho působením v rockové televizi chlubí na svých profilech. Věřím ale, že by se prosadila i bez lobbingu.
Na obranu kapely je třeba uvést, že jsem její klipy na Rebelu zatím ještě neviděl. Nebo se mýlím? „Jo, trochu zneužívám toho, že tam moderuji. Ale spíše pomáhám kapelám, než že by někdo pomáhal nám. Snažím se tam dostat kapely zastrčené a dobré. Naštěstí na ten výběr mám vliv!", tvrdí Ruda Schweser a mně jeho vyjádření připadá fér.
Pojďme k loňské a stále ještě aktuální desce, která se jmenuje Mizerov a kapela k tomu říká: „Mohli bychom zpívat o lásce, ale sraček je v naší společnosti mnohem více". Podívejme se jí na zoubek. Cédéčko je zabalené do pěkně zpracovaného černobílého obalu. Nač plýtvat barvou, když ty sračky tady prostě jsou.
Aktuální nahrávka je zároveň debutem kapely, která hraje ve složení Pavel Mikšaník – bicí; Ruda Schweser – kytara, zpěv; Mejla Malina – basa, zpěv a Karin Babczynská – zpěv.
Titulní a otvíračka „Mizerov" je pěkná riffovačka. Barvitá kytarová muzika a text o Mizerově, který může být kdekolikv kolem nás. Dvojka „Mne neporazíš" začíná pěkně zostra výrazným motivem. Jednotlivé nástroje jsou krásně slyšitelné. Líbí se mi zvuk basy. Nahrávku kapela pořídila ve studiu Digaz u Tomáše Pletnického v Karviné a ten jako producent odvedl dobrou práci. Zvuk je dostatečně úderný a přitom vyvážený.
S nástupem třetí skladby „Šest dukátů" přichází lehké zvolnění, ale zase ne takové, aby to brzdilo pořádnou hard´n´heavy jízdu. Text pojednává o tom, že vás kdokoliv a kdykoliv okrade a stáhne z kůže sotva se rozkoukáte. Rudova kytara kvílí a Mejlova basa bublá. Hlas Karin se mi líbí, to je po čase zpěvačka s rockersky drsným výrazem. Pro mě je to objev. Dosud jsem ji neznal. Holka opravdu zpívat umí.
Úvod houpavá „Pravdy v řetězech" je postavený na jednoduchém opakovaném motivu. Je to stále chytlavá muzika a žádná nuda. Vyloženě hitovkou je skvělý „Trojský kůň", který zní jak z arabského světa. Přitom je to stále dostatečně tvrdý heavy metal. Další „Loser" je svérázným vyznáním lásky zhrzené ženy. „Asi tě zastřelím, vyrvu ti střeva a do srdce klín, budu tě týrat, budu tě řezat, budou to jatka, to už teď vím". Prostě romantika! Doporučuju ke zhlédnutí stejnojmenný klip.
Také k písni „Cepy a kladiva" existuje i oficiální videoklip, který můžete vidět třeba na bandzonovém profilu Messaliny. Tenhle song úžasně šlape, má prostě šťávu a drajv. A Karin to zpívá náramně. To je fakt talent.
Závěrečné dvě písně jsou bonusy, songy k filmům, které nikdy nevyšly. V „Pokoji č. 6" se ke slovu dostává víc taky mužský hlas. Kolekci uzavírá skladba „Šest prstů v zeleném". Taky na tuto píseň existuje klip, který kapela publikovala již v listopadu 2012.
Nahrávku určitě doporučuju všem milovníkům výrazných kytarových sól. Ruda Schweser a Messalina je mají opravdu v malíčku. Je to fakt dobrý. Líbí se mi to!