KORIDOR - ... a jedeme dál ... (2015)

• Číst 2287 krát

Koridor vstal z mrtvých a tvrdí: „... a jedeme dál"

Skupina Koridor z Valašska přichází s třetí řadovou deskou po neuvěřitelných 19 letech. Krátce po sametové revoluci, v roce 1990 vydala debut Souboj Titánů-Best Of a o šest let později vyšel Last Song From Friends. Kapela se vrací téměř v původní sestavě: Radek Nohavica – zpěv, Pavel Němec – kytara, Petr Krupa – bicí, Petr Krhovják – basa a benjamínkem souboru je klávesák Karel Piskoř.

Údajně přesně 15.5.2015 v 15.15 hodin vydal Koridor třetí cédéčko, které se nese na pomezí heavy metalu a rocku. Úvodní Dej mi sílu mi přijde jako tuctová skladba s nudným textem. Dvojka Nanga Parbet je zajímavým příběhem 9. nejvyšší hory světa, osmitisícovky, která se nachází na území Pakistánu. Její jméno v hindštině znamená Nahá hora. Právě zde se v roce 2013 odehrál masakr, když ozbrojenci zabili skupinu deseti turistů.

V baladě Zahrada růží zazní jedna z Nohavicových fléten. Na desce totiž v jeho podání hraje příčná i zobcová flétna. Hitové ambice může mít píseň Vstávej, kde jsou slyšet pro Koridor typické klávesy. Hamondky vévodí i následujícímu kvapíku Žokej, která vypráví příběh legendárního „koňáka" Josefa Váni. Snadno zapamatovatelný refrén budou fandové na koncertech jistě často skandovat. Instrumentálka Vánoce s Jane je příliš sladká na to, abych ji dokázal ocenit. Nelze jí ale upřít hráčský um.

Následující Svědomí je pěkně rychlou jízdou, která se blíží stylově až k speed metalu. Vzpomínky jsou vcelku povedenou baladou s klasickým kytarovým sólem uprostřed. To se to bude „ploužit" po parketu. Předposledním songem jedenáctiskladbového kompletu je úderná Čarodějnice. Svěží tempo střídá dunivý marš kytar. Autor textu zároveň zpěvák kapely ale zvolil pro mě nepochopitelné frázování Čaroděj – nice. Ale to je tak jediné, co bych této pecce vytknul. Jinak se mi líbí. Působí svěže.

Na samý závěr kapela zařadila Noc svatojánskou, která se právě blíží. Třeba si vzpomenete, co patří k tomuto magickému večeru. Svatojánská noc je evropský lidový svátek slavený v předvečer 24. červnu, svátku Jana. Ano, jsou to svatojánské ohně, pálené na kopcích, které symbolizují Slunce, které je v době letního slunovrat na vrcholu sil. Kolem ohňů lidé tančí a skáčou přes jeho plameny.

Aktuální album Koridoru je zabaleno do slušivého několikastránkového obalu. V něm jsou fotky a profily jednotlivých muzikantů. Ty ale podle mě patří spíš na webovky. V bookletu bych uvítal spíš texty písní. Snad na další nahrávku Koridoru nebudeme čekat dalších 19 let. To bychom se taky nemuseli dočkat 