OCELOT - Rock n´Roll Dog (2014)

• Číst 1941 krát

Kořeny znojemské kapely Ocelot sahají až do předrevolučních dob, konkrétně do roku 1988, kdy se dali dohromady členové režimem zakázaných skupin Proxima a Forsage. Po krátkém rozpadu na počátku devadesátých let se nová kapitola existence Ocelotu začala psát v roce 1994, kdy své síly spojili baskytarista a zpěvák Jindra Novotný a zpívající kytarista Luboš Kozdera (ex – Krevel, Sax), kteří na takřka dalších 20 let vytvořili hlavní hybnou sílu kapely, a společně jí vtiskly stále aktuální hudební výraz, ve kterém tahle jihomoravská parta kombinuje heavy metal s drsným rokenrolem a její tvorba je tak poměrně často přirovnávána k anglickým veteránům Motörhead. Důležitá změna v personálním obsazení, která však neměla zásadní vliv na předváděnou muziku, se odehrála v roce 2012, kdy po určitých neshodách mezi dvěma výše zmíněnými tahouny, se Luboš rozhodl Ocelot opustit a na jeho post nastoupil Luděk Urbánek, kterého si starší fans jistě budou pamatovat především z jeho působení v metalovém Terminatoru. Trojice Novotný, Urbánek a Němec (bicí nástroje) se pak ve studiové podobě poprvé svým fanouškům představila v letošním roce, kdy vypustila do oběhu své aktuální album s příznačným názvem „Rock 'n' Roll Dog". Nahrávka přináší celkem deset válů, jejichž výhradním autorem je Jindra Novotný, jemuž pouze s jedním textem vypomohl bubeník Pavel Němec a s kytarovými sóly si pohrál Luděk Urbánek. Materiál byl pořízený na přelomu loňského a letošního roku ve studiu CH – Records pod dohledem Pavlů Dočkala a Kolaříka, grafická stránka desky je dílem Jana Dvořáka. Jak už jsem napsal, Ocelot si i přes změnu ve svém složení stále zachovává svou klasickou drsnou hudební tvář a s novým CD znovu prokázal svou dlouhodobou kvalitu.