Slyšel jsem toho myslím hodně a spoustu jsem toho samozřejmě ještě nepotkal a neslyšel.
I nahrávka Alchemist je ten případ, kdy se s jejich muzikou setkávám poprvé.
Je to album, které je autorsky prací jediné osoby: Mentola, který je podepsán coby autor hudby, textů i aranží a k tomu má na hrbu zpěv, kytary a klávesy.
V sestavě mu sekunduje Prokop Šlapák na bicí a C10H20 O, což je opět značka pro Mentol na basu.
Přeberte si to sami.
Dovolím si citaci z promomateriálu:
Aktuální počin byl namíchán za pomoci ingrediencí od přátel ze severočeské hudební scény, kterými jsou Vítězslav Štefl (Stará škola)- kytarové sólo ve skladbě Nightmare Commando, Lindros (Krevel)- sólo ve skladbě Heavy is the Cross, Wolfík (Krevel) – zpěv ve skladbě Heavy is the Cross, Sali (ex Black Bull, ex Krleš)- kytarové sólo ve skladbě Equilibrium, Tomáš Pošvanc ( ex-Carpatia Castle)- baskytara ve skladbě Missing Muses.
No a co tedy na desce uslyšíte? Devět anglicky zpívaných skladeb, které tvoří jednolitý celek. Nejsou tu žádné výlety za stylové hranice a musím říct, že se mi to celkem líbí. Zatím to tedy pořád vnímám spíš jako celek. Potěšil mě zvuk, který má jistou dávku syrovosti, přesně té, která se dnes z metalu velmi rychle vytrácí, a mnohdy nevím, jestli ještě poslouchám metalovou kytaru nebo porouchanou tiskárnu. To zde naštěstí nehrozí. To zvukové zpracování je mi sympatické. Zpěvy jsou zdvojené a takový můj osobní první pocit byl, že mi to něco trošku tím přístupem něco připomíná a vlastně v kombinaci s velmi dobrou kytarou ve všech skladbách, ať už jde o kterýkoliv part, se mi vkradl dojem, jakoby byla práce na tomto albu lehce inspirována třeba takovými Root z období s Blackiem. Neřekl bych ale, že jde o black metal, to vůbec, ale ta hudební šikovnost a možná i celkový zvuk a vyznění mi tohle období a alba nějak připomněla. Nevím, jestli je to možné nebo jsem úplně vedle, ale prostě mám takový pocit. Poslechněte si třeba Heavy is the Cross. Tím chci říct, že pokud se vám ta alba Root líbila, tak ani tady nešlápnete vedle a bude pro vás Equilibrium myslím přijatelné bez problému. Ta alchymistická nebo temnější nálada se tu ale najít dá. Nahráno bylo album v prosinci 2023, ale určitě nebylo spíchnuto horkou jehlou. Myslím, že tu má vše předem promyšlené své místo a je to znát. Líbí se mi to. Pracuje se tu s dynamikou, kdy se ubírá a přidává, kytara není překreslená, ale přitom je to prostě metalová deska.
Jak jsem zmínil na začátku. Je to moje první setkání s tímto projektem a potěšilo mě.
Asi tak. Mějte se.