Michal Guman - demo

• Číst 2289 krát

Předkrm k připravovanému albu Michala Gumana přináší sedm písní

Michala Gumana budou znát hlavně Západočeši z jeho působení v kapelách Weget, Nyx a v současné době též Kabát Revival West. Protože neznám ani jednu nahrávku Wegetu ani Nyxu, je pro mě Michalova tvorba velkou neznámou.

Nyní přichází na plac s vlastní tvorbou. Ta je částečně propojená s jeho předchozími působišti. Sedm písní se nese na vlně melodického rocku s nakřáplým vokálem. Je takový ten český bigbít, co se lidem líbí. Z muziky je znát Michalova náklonost k AC/DC. Texty pojednávají o klasických tancovačkových tématech. Nejsou to žádný bláboly, jde o témata ze života. Názvy skladeb jako je „Zasraný ráno“, „Bez tebe“ nebo „Stáří“ hovoří za vše. Nic složitého, ale poslouchat se to dá.

Z hodnocené sedmičky vyčnívá song „Zasraný ráno“ s textem, který bude leckomu mluvit z duše. Snadno zapamatovatelný je taky „Poslouchej“ s pěknou kytarovou vyhrávkou ve stylu Iron Maiden. A největší pecka přichází na konec. Píseň „Sáro“ má zapamatovatelný refrén i melodii s pěkně bytelným spodkem. Taky ji už hrál zmíněný Weget, takže je prověřená léty hraní. Trošku mi to připomíná východočeskou legendární kapelu Rotace, ale to bude tím, že jsem ji nedávno hodně poslouchal. Byla to prima nostalgická záležitost. A totéž se dá říct i o tvorbě Michala Gumana. Nejede o žádnou převratnou muziku, nejde o kombinaci stylů ani hraní neuvěřitelného počtu not a akordů ve vysoké rychlosti. Je to úplně normální západočeský bigbít, který zní lehce historicky ale zároveň i svěže. Nahrávce svědčí dobrý zvuk. Snad se podaří dotáhnout do konce její vydání na oficiálním nosiči.